Vakanties

Foto's en Film
6 foto's van deze eerste dag
alle 123 foto's

We gaan voor de tweede keer naar Afrika, en dit keer maar liefst drie weken van Nairobi naar de Victoria watervallen via Zanzibar. Volgens onze vorige gids tijdens Kaapstad naar Windhoek dé Afrikaanse reis. 3900 km over land en 120 km over zee, door Kenia, Tanzania, Zanzibar, Malawi en Zambia.

Route

Amsterdam naar Nairobi

We vliegen met KLM naar Nairobi (nadat de KLM ons eerst flink liet schrikken omdat de vlucht overboekt zou zijn). We komen 's morgens aan in Nairobi zodat we nog een dagje hebben om deze stad te verkennen. We zouden verblijven in het Silver Spring hotel waar we ook naar toe gebracht werden, maar daar waren we om 7 uur 's morgens verkeerd. Gelukkig was de receptioniste zeer behulpzaam en wist uit te vinden dat we naar het Jacaranda Hotel moesten en regelde een taxi voor ons.

Nairobi heeft 3 miljoen inwoners en is gesticht in 1899 als een bevoorradingsdepot voor de Oeganda Spoorweg. Daarmee is ook bijna alles gezegd want de stad maakt niet echt een goede indruk. We hebben er maar niet 's avonds over straat gelopen, dat was echt gevaarlijk. Overdag hebben we een taxi geregeld die de hele dag bij ons bleef en ons naar de lunch in Namba Village (Namba is krokodil) en het Giraffe Center heeft gebracht.

Het Giraffe Center was erg leuk. Wanneer krijg je nou de kans om te knuffelen met een volwassen giraf? De giraffen hadden daar veel ruimte
om te lopen en je kon ze op een verhoging brokjes voeren. Dat leverde leuke plaatjes op. Erg slijmerig trouwens, zo'n giraffen-tong.

's Avond ontmoeten we (een deel) van de groep. We zijn de enigste Nederlanders. De groep bestaat uit een Canadese vader met zijn zoon, twee net afgestudeerde Amerikanen, twee Schotse broers, een Iers koppel op wereldreis, een wat ouder Amerikaans stel, een Amerikaanse uit India met veel reiservaring en een Amerikaanse jongen uit Hollywood. In totaal bestaat de groep waar we de komende drie weken mee optrekken uit 14 mensen. Het Ierse stel (Fiona en Patrick) en de jongen uit Hollywood (Joe) ontmoeten we pas de volgende ochtend omdat ze vast hebben gezeten op Heathrow door een terroristische aanslag. Ze hebben mazzel dat ze nog op tijd zijn alhoewel Joe aan de reis begint zonder bagage.